donderdag 12 november 2009

"Sint in de Piste" is uitverkocht

De vzw ACHA (Actiecomité voor Handel en Ambachten) en het stadsbestuur laten weten dat de voorstellingen van "Sint in de Piste" op de Grote Markt op 21 en 22 november uitverkocht zijn. De voorverkoop was een groot succes. Er zijn nu geen kaarten meer te verkrijgen in het stadhuis of bij de dienst toerisme. De voorstellingen op zondag waren in een mum van tijd uitverkocht en nu zijn ook de zaterdagvoorstellingen volzet. De kans bestaat dat er nog enkele kaarten beschikbaar zijn bij de bakkers die deelnamen aan de voorverkoop. Mogelijk kan u op de dag van de voorstelling terecht aan de kassa van het circus voor tickets die teruggekeerd of niet opgehaald zijn. De kassa is geopend zaterdag 21 november van 9.30 tot 17 uur en zondag 22 november van 9.30 tot 14 uur.
De meewerkende bakkers en banketbakkers in Sint-Niklaas zijn Marc De Cock, Lepelhoekstraat 2; Luc Ketels, Nieuwstraat 58; Stefaan maes, Raapstraat 55; Moens, Watermolendreef 173; Jan Reed, Houtbriel 10; Royale, Parkstraat 27; Marc Thierens, Kokkelbeekstraat 47. In Belsele: Lukas, Eindestraat 15. In Sinaai: Adams, Dries 26 en in Sint-Gillis-Waas: De Boey, Kerkstraat 55.

Artistieke "Koester ze" van Atheneumstudenten



In de stedelijke bibliotheek aan het Heymanplein zijn artistieke impressie te zien op de "Koester ze"-campagne voor borstkankerpreventie. Atheneumstudenten van het KSO (kunst secundair onderwijs) ontwierpen een display of ruimtelijk werkje. Elk ging een eigen weg, na de opdracht 'borstkankerpreventie en wat uitleg, meestal door een gesprek met mensen uit hun omgeving. De werkjes zijn ludiek, ondanks het ernstige thema. In de hal staat ook een 'installatie' van het zesde jaar. Het is een kluwen ijzerdraad en vliegertjes. "De chaotische ijzerdraad staat voor de hersenen, die letterlijk tilt slaan als je de diagnose hoort. De vliegertjes staan voor gedachten die dan door je hoofd flitsen", geeft leerkracht Ilse Bats (links) mee ter verklaring aan het gezelschap met onder meer schepen Christel Geerts en studente Steffi Palet (2de van rechts). "Het stadsbestuur pikt in op de Vlaamse campagne met eigen accenten", geeft de schepen nog mee. "Via diverse acties willen we zoveel mogelijk doelgroepen bereiken, via de sociale tewerkstelling, de poetsvrouwen van het stadhuis, secundair onderwijs. Vroeger kwam de informatie over borstkankerpreventie doorgaans alleen terecht bij de mensen die al bewust waren." Bij verschillende apothekers in de stad staat ook creatief werk van leerlingen van Sint-Carolus.